باید فضا برای طرح پرسش در حوزه‌های علمیه فراهم شود

معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه استانهای خراسان گفت: باید فضا برای طرح پرسش و پژوهش در مسایل دینی و نیز مسایل مختلف مورد نیاز جامعه در حوزه‌های علمیه فراهم شود.

حجت الاسلام مهدی صالحی مقدم روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: حوزه های علمیه نباید از سوال هراس داشته باشند بلکه سوال در ارتباط با مسایل گوناگون اعم از اجتماعی، شهرسازی، بهداشت و درمانی، روحانیان و حوزه های علمیه را زنده و پویاتر می کند.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه با تعامل بین بخشی باید به سمتی حرکت کنند که پاسخ سوال مورد تحقیق خود و پایان نامه ها و مقاله های پژوهشی را از افراد دارای تخصص دیگر کسب کنند و این به معنای فراهم شدن فضا برای تولید علمی است.

معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه استانهای خراسان گفت: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند نقش آفرینی بیشتر حوزه های علمیه است و روحانیان و حوزه ها باید در این زمینه نقش پر رنگ تری داشته باشند.

صالحی مقدم افزود: در این راستا نقش حوزه های علمیه و از جمله روحانیان مبارز و مجاهد در تحقق دولت اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است و باید نسبت به این مساله بیشتر احساس مسوولیت کنند و طلبه ها و روحانیان باید با تلاش جهادگونه مسیر تحقق دولت اسلامی را هموار سازند.

وی ضمن تاکید بر بهره گیری بیشتر از ظرفیتهای حوزه های علمیه برای تبلیغ علوم و معارف دینی اضافه کرد: اشتغال به تحصیل ۳۵۰ طلبه در حوزه و مدارس علمیه گناباد ظرفیت مهمی در این زمینه به شمار می رود.

در پایان این آیین حجت الاسلام اسماعیل توکلی به عنوان مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد معرفی و از خدمات حجت الاسلام علی گوهری در این سمت قدردانی شد.

حجت الاسلام علی گوهری در سمت جدید به عنوان مسوول نمایندگی حوزه های علمیه خراسان شمالی معرفی شد.

از مجموع ۳۵۰ طلبه شاغل در مدارس علمیه گناباد ۱۷۰ نفر در حوزه علمیه امام رضا (ع) و بقیه در مدارس علمیه کاخک و بیدخت و مدرسه علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.